Persverklaring Full Tilt omtrent spelerstegoeden

LogoFullTiltPoker2

Full Tilt Poker heeft afgelopen dinsdag een nieuwe persverklaring naar buiten gebracht met daarin een antwoord op de vraag waarom de klanten van de online poker room nog niet terug zijn betaald.

De gehele persverklaring kun je onderaan lezen. Full Tilt Poker geeft aan dat Black Friday enorm veel gevolgen heeft gehad en dat zij hier niet goed op waren voorbereid. Zo werd er maar liefst 115 miljoen dollar in beslag genomen gedurende twee jaar door de regering van de VS, maar daarnaast waren er grote problemen met payment processors.

In de persverklaring geeft Full Tilt Poker aan dat ze druk bezig zijn geweest met nieuwe mogelijkheden te onderzoeken qua nieuwe investeerders met als doel het bedrijf te stabiliseren en de spelers terug te kunnen betalen. Ondertussen zijn er zes groepen al in Dublin geweest om de activiteiten te bekijken, waaronder ook hedge funds, eigenaren van internetondernemingen en individuele investeerders.

Full Tilt Poker heeft tevens een extra financieel adviseur aangetrokken om mee te helpen in de zoektocht naar een kapitaalinjectie. Full Tilt geeft nogmaals aan dat zij er alles aan doen om de spelers volledig terug te kunnen betalen en het vertrouwen terug te winnen.

De volledige persverklaring:

As is obvious from the events that have transpired since April 15th, Full Tilt Poker was not prepared for the far-reaching, US government enforcement effort of Black Friday.

The events of Black Friday came on the heels of prior government enforcement activities and significant theft. Over the two years preceding Black Friday, the US government seized approximately $115M of player funds located in U.S. banks. While we believed that offering peer-to-peer online poker did not violate any federal laws—a belief supported by many solid and well-reasoned legal opinions—the DOJ took a different view. In addition, as was widely reported, a key payment processor stole approximately $42M from Full Tilt Poker. Until April 15th, Full Tilt Poker had always covered these losses so that no player was ever affected. Finally, during late 2010 and early 2011, Full Tilt Poker experienced unprecedented issues with some of its third-party processors that greatly contributed to its financial problems. While the company was on its way to addressing the problems caused by these processors, Full Tilt Poker never anticipated that the DOJ would proceed as it did by seizing our global domain name and shutting down the site worldwide.

Over the last four months, Full Tilt Poker has been actively exploring opportunities with outside investors in order to stabilize the company and pay back our players. At least six of those groups, including hedge funds, operators of other internet businesses and individual investors, have visited Dublin to inspect the operation. We have recently engaged an additional financial advisor through an investment banking group to assist us in our search for an infusion of cash as well as a new management team to restore the site and repay players. While any deal of this nature is necessarily complex given the current regulatory environment, our players should know that Full Tilt Poker is fully committed to paying them back in full and restoring confidence in our operations

Vul juist in

Error om reactie op te slaan

3 min wachten om volgende reactie te plaatsen

Geen Reacties